Gyvenimas be sekso?
Joms 30-40metų. Jos ramios, nepriklausomos, patrauklios ir laimingos. Tačiau seksu jos daugiau nebeužsiiminėja – jų gyvenime tam vietos tiesiog nėra. Tačiau kaip apsieiti be fizinės meilės pasaulyje, kuriame viešpatauja malonumai? Ar galima atlaikyti šį spaudimą ir išlikti harmoninga asmenybe?
Žmonės, išbraukiantys seksą iš savo gyvenimo prioritetų, tai daro dėl įvairių priežasčių. Tačiau kiekvienas jaučiasi esantis kitoks. “Man atsibodo visiems įrodinėti, jog esu normali, - skundžiasi Viktorija, jau septynerius metus gyvenanti viena. – Aplinkiniams lengviau mane įtarinėti dėl visokių nuodėmių, nei priimti tiesą tokią, kokia ji ir yra”.
Tuštumos jausmas
Ar normalu gyventi be sekso? Froidas teigė, jog abstinencija nepakeliama. Psichoanalizės pradininkas buvo įsitikinęs, jog seksualinis potraukis yra įgimtos psichinės energijos (libido) pasireiškimas. Ji įtakoja mūsų elgesį – sukelia susijaudinimą, kuriam būtinas išlydis. Jo metu jaučiame ramybę ir malonumą. Jei šio poreikio dėl kokių nors priežasčių patenkinti negalima, kyla fizinis ir psichinis diskomfortas, jaučiame nerimą ir beviltiškumą.
Kova su savo jausmingumu sekina: tramdydamas savo seksualinius impulsus, žmogus iššvaisto tam labai daug gyvybinės energijos, todėl nedaug kas tam ryžtasi.
Po sunkių skyrybų 39-erių Arvydas jau penketą metų praktikuoja visišką susilaikymą. Jis juokiasi: “Tai ne tiek kova, kiek sekinanti mintis: aš praleidžiu kažką svarbaus, be ko mano vyriškas gyvenimas nėra pilnas”.
32 metų Rimos istorija kitokia: jaunystėje ją išprievartavo, po to ji visiškai atsisakė sekso. Apie savo trylikos metų susilaikymą ji kalba su skausmu: “Kai vyras man patinka, aš iš karto imu jausti savo nepilnavertiškumą – aš lyg prarandu kontaktą su savo kūnu. Todėl aš užsisklendžiu ir imu vengti susitikimo su man patinkančiu žmogumi”.
Nusivylę seksu
Tuos, kurie patyrė vienokią ar kitokią traumą seksualinėje sferoje ir todėl susilaiko, žymus prancūzų psichoanalitikas Žan-David Nazjo (Jean-David Nasio) vadina “nusivylusiais seksu”: “Jie nebenori kentėti. Jų smegenys verčia kūną tylėti: išgyvenimų prisiminimai viršija malonumo poreikį”.
Jeigu pavyksta intymiąją santykių pusę vystyti neliečiant seksualumo, - jausmus reiškiant žodžiais, gestais, švelniais prisilietimais, perjungiant neišeikvotą gyvybinę (seksualinę) potenciją į darbą, sportą, vaikus, mes pasiekiame vidinę pusiausvyrą. Tačiau vis tiek nesąmoningai jaučiame nerealizuotą seksualumą. Mes negalime pakeisti situacijos ir dėl to kenčiame, kol susitaikome.
Susivokti savyje
Kai kurie žmonės susilaikymą pasirenka patys: laikas, kai kūnas tyli, padeda susivokti savyje, suteikia galimybę atstatyti gyvybines jėgas po skausmingo išsiskyrimo.
“Pirmus du metus vien mintis apie sueitį buvo nepakeliama, - pasakoja 34-erių Diana, jau aštuonerius metus sauganti nekaltybę. - Aš daug mąsčiau apie savo jausmus, dirbau su psichoterapeutu. Šiandien, nors ir toliau gyvenu be vyro, man tai jau ne sekso atsisakymas, bet santykių, kurie mane tenkintų, laukimas”.
Sekso savanoriškai dažnai atsisako tie, kuriems dėl aplinkybių ar asmenybės savybių ilgai nepavyksta rasti nuolatinio partnerio, o laikini jų netenkina.
38-erių Vilma su vyrais nesusitikinėja 10 metų. “Mano seksualinis gyvenimas jau buvo beveik susitvarkęs. Tačiau kartą nubudusi ryte pažiūrėjau į žmogų, miegantį šalia manęs, ir supratau, jog intymias savo kūno paslaptis atvėriau tam, kuris nežinojo mano praeities, mano gyvenimo, mano sielos. Su juo santykius nutraukiau, pasakiusi sau, jog kitam atiduosiu viską arba nieko. Ir štai jau 10 metų – nieko.
Princo laukimas
Mes patys santykiams užkeliame itin aukštą kartelę – norim, kad partneris būtų idealus. Neretai mūsų norai susiję su nesąmoningu santykių su mylimu tėvu (arba vyrams – su motina), kurie yra neįmanomi, poreikiu.
Tokiu atveju princo laukimas gali užtrukti daugelį metų. Psichoterapeutas Adolfas Charašas teigia, jog sekso ir kūno kontakto poreikis yra skirtingi dalykai. Moters kūne lieka daug zonų, kurios nepatiria kūniško kontakto. Būtent jos gali būti neurotinių sutrikimų priežastimi net tuo atveju, jei seksas yra reguliarus.
Nesąmoningas draudimas
39-erių Vladas gyvena su mama, su ja praleidžia beveik visą laisvalaikį: “Seksas mano gyvenime seniai jau bebuvo, tačiau aš nesikankinu. Matyt, toks jau esu”. 28-erių Alina, kaip ir Vladas, po darbo skuba namo: “Kartais vyras man atrodo geras, tačiau mano mama lyg kiaurai jį permato. Po pokalbio su ja man išaiškėja jo neigiami bruožai ir aš nebenoriu su juo bendrauti. Seksas? Manęs jis nedomina”.
Tie, kurie atsisako mylėtis, gali manyti, kad tai jų sprendimas, ir nepastebėti, jog iš tikrųjų už juos šį sprendimą priėmė mama, nenorinti sūnaus ar dukros dėmesiu dalintis su dar kuo nors. Jei valdinga, žiauri motina kontroliuoja jau suaugusių vaikų gyvenimą, ji greičiausiai nepalankiai žiūrės į visus jų partnerius. Kaip atsakas į tai dukters ar sūnaus organizme įsijungia mechanizmai, saugantys nuo seksualinio susijaudinimo: stengdamiesi nuraminti motiną, jie demonstruoja jai savo aseksualumą.
Vyrams sunkiau
Priimta manyti, jog vyrai labiau priklausomi nuo savo seksualinių norų. Pasakodamos apie savo santykius moterys paprastai akcentuoja charakterių harmoniją ir jausmų stiprumą. Seksologai teigia, jog moterims apsieiti be sekso yra lengviau nei vyrams, nes jos naudojasi platesne jausmų išraiškos palete.
Vyrams seksas – svarbiausia priemonė švelnumo išreiškimui. Jei jo nėra, jie gali pasijusti nuskriausti. Nuo vaikystės vyrai auklėjami kitaip nei moterys. Visuomenė toleruoja dažną partnerių keitimą ir seksualinių paslaugų sfera vyrams visame pasaulyje daug kartų viršiją tą, kuri skirta silpnajai lyčiai. Tačiau tarp vyrų taip pat nemažai tokių, kurie gyvena susilaikydami.
42-jų Aleksandro darbas susijęs su dažnomis kelionėmis. Pastaruosius šešetą metų jis gyvena be sekso. “Būna, kad kyla seksualinis noras. Tokiais atvejais man padeda masturbacija. Tačiau niekuomet taip nesikankinau dėl sekso trūkumo, jog eičiau pas prostitutes”. Aleksandras sąmoningai apsisprendė gyventi be sekso. “Aš ilgą laiką mylėdavausi vien todėl, jog taip yra priimta. Dabar man nesvarbu, kas priimta, o kas ne. Žinau, jog seksas nėra tikslas. Svarbu žinoti, ko noriu iš gyvenimo ir kokią vietą jame užima seksas”.
Santarvėje su gamta
“Kartą dalyvavau internetinėje apklausoje “Kaip dažnai mylitės”, - pasakoja 30-metė Lina. - Beveik visi atsakinėjo: du kartus per savaitę, tris, keturis… Aš parašiau tiesą: mes su vyru mylimės 2-3 kartus per mėnesį ir esame tuo patenkinti. Bendrame fone mano atsakymas atrodė baisiai”.
“Seksualumas – tai malonumas, kurį mes gauname iš savo kūno arba kontakto su kito žmogaus kūnu, - teigia Žan-David Nazjo. - Jis gali būti heteroseksualus ar homoseksualus, gali būti savęs patenkinimas, tačiau jis būtinas visiems”. Mums gali jo reikėti nevienodai stipriai. Mūsų seksualumą įtakoja mitybos, amžiaus, bendros organizmo būklės ypatumai, lytinių organų savybės.
Kai kas susijaudina dažnai, kitiems intymaus gyvenimo poreikis kur kas silpnesnis. Kai kuriose Pietų Afrikos tautose vyrams po lytinio akto reikia trijų mėnesių pertraukos – tik praėjus tiek laiko, jiems vėl atsiranda noras mylėtis. Jų moterys į tai žiūri ramiai.
Žmonėms, kurių lytinė konstitucija silpna, nelengva atlaikyti visuomenės, kuri mano, kad normalus lytinių aktų skaičius yra didesnis, nei tokiems žmonėms reikia, spaudimą. Todėl neretai jie visai atsisako intymaus gyvenimo. Iš kitos pusės, teigiama, jog intymaus gyvenimo kokybė nuo lytinės konstitucijos nepriklauso. Kai partneriai yra artimi ir jiems svarbu suteikti malonumo vienas kitam, jie randa būdų, kaip prisitaikyti prie ritmo ir vienas kito ypatybių.
Neleiskite kūnui sustingti
Mylėjimasis nėra taip gyvybiškai svarbus kaip maistas ar oras, tačiau būtent seksualumas padeda pajusti gyvenimo pilnatvę. Jei susilaikymas užtrunka per ilgai, kūnas po truputį sustingsta.
“Iš pradžių aš masturbuodavausi, - pasakoja 41-erių Onutė. – Tačiau po kurio laiko ir šis poreikis užgęso”.
Kuo ilgiau užtrunka susilaikymas, tuo daugiau laiko reikia “grįžti į vėžes”. Intymiame gyvenime yra keletas biologinių tikslų: ir giminės pratęsimas, ir malonumo gavimas, ir fiziologinė būtinybė, kurios esmė ta, jog visi organai turi funkcionuoti. Kontaktą su savo kūnu išsaugoti padeda šokiai, sportas, masažo kursai. Ir, jei nėra religinių draudimų, ginekologai pataria leisti sau naudotis masturbacija, kad būtų pašalinta įtampa ir išvengtumėte kraujo sąstovio lytiniuose organuose ir mažajame dubenyje. Jei užsiimsite savimi, po kiek laiko lengviau grįšite prie žemiškų malonumų.
Vienas svarbiausių faktų, padedančių atkurti seksualinį gyvenimą, yra mūsų pačių noras. 39-erių Marija susipažino su savo vyru po šešerių metų susilaikymo. “Aš su baime laukiau to momento, tačiau mano kūnas pats atrado visus tuos judesius, kurių aš ir nebuvau pamiršusi. Mano meilės troškimas nuvijo baimę”.
Žan-David Nazjo teigia, jog grįžimas prie sekso dažnai įvyksta natūralaus jausmo dėka. Kaip pasakoje apie miegančią gražuolę: gyvenimas vėl prasideda meilės dėka.












DarniPora.lt angliškai
2009 01 21 12:54 am
labai geras ir tixliai apibudinantis straipsnis…
2009 01 22 3:07 pm
Būna ir taip, kai apsieinama ir be intymumo. Aplinkybių būna įvairių, kodėl tai yra pakenčiama? Viena iš jų liga arba materialinis saugumas ir jo suinteresuotumas, nors sveiki žmonės neturėtų dėl tos pačios sveikatos apsieti be saugaus sekso, manau.
2009 01 23 2:00 pm
Manau, kad tie, kuriems nereikia sekso, tiesiog tuo gyvenimo momentu neturi tinkamo žmogaus šalia. Arba apskritai nustojo jausti gyvenimo skonį…
2009 01 24 4:29 pm
Nors straipsnis tarsi objektyviai parašytas, bet aišku, kad autorius laiko gyvenimą be sekso ne gyvenimu, arba nepilnu gyvenimu, arba gyvenimu be skonio. Ir remiasi daugiausiai prancūzų psichoanalitiku.
Aišku, lytiniai santykiai yra pačios gamtos duoti - giminės pratęsimui,
bet, esu įsitikinusi, kad ir daugiau dalykų teikia žmogaus gyvenimui pilnatvę ir skonį.
Pvz., sekso yra, bet netenkina darbas arba tarpasmeniniai santykiai, arba sveikata fizinė ar psichinė, arba gyvenimo prasmė kažkur prapuolė. Ir joks seksas to neatstos, arba atstos/nuramins tik akimirką.
Iš tiesų neišeikvotą seksualinę energiją galima į daug ką perjungti, kaip str. užsiminta, ir gyvenimas tikrai būna harmoningas. O kad kraujas neužsistovėtų, daugiau sportuoti reikia, mažiau sėdėti!
Jalomas rašo (Gydyme Šopenhaueriu), kad sekso poreikis neretai sustiprėja, patyrus netektį, kažką brangaus gyvenime praradus. Mano manymu, taip žmogus bando greičiausiu/primityviausiu būdu nemalonumo kompensaciją gauti, nors kokį malonumą patirti.
2009 01 25 11:38 am
Jauniems zmonems dabar lengviau.Jie drasiau sprendzia savo problemas.Gi vyresniojo amziaus -idiegta daugiau stereotipu. Tarsi ir privalai ju laikytis…
Niekada nekalbejau apie savo gyvenimo problemas.Manau, kad pati del ju kalta. Neseniai isgirdau is savo sunaus zodzius “Mama, as taip nieko nenoriu kaip, kad tu butumei laiminga”.Ir as suvokiau, kad yra vertinas mano gyvenimas…O galvojau, jog svarbiausia, kad vaikams butu gerai.Pati sukuriau materialine gerove,pati gyvenu su vyru, kuris per vedybu jubilieju tegalejo pasakyti”As meluosiu , jei dabar pasakysiu, kad myliu.Ir nereikia cia jausmu rodyti”. Kaip ir kasdienybeje:per eile metu nebuvau apkabinta,priglausta,myleta.Manau, kad geriausia apie tai negalvoti, dirbti, dirbti ir kurti materialine gerove sau, kazkam…Taip gali negalvoti ir pateisinti save…
2009 01 25 9:22 pm
Na na, bet intymus ryšys yra būtinas atsakingų žmonių dvasiniam, kultūriniam ir kitokiam bendravimui. Juk meilės negalima atskirti nuo intymaus gyvenimo, pagaliau, nuo sveikatos ir geros savijautos, nuo įkvėpimo. Be intymumo vargu ar įmanoma gera savijauta, gera nuotaika ir aktyvymas kitose tiek kūrybinėse, tiek gyvybinėse srityse. Be intymaus ryšio pašlija nervai ir greičiau apsėda ligos. Aišku, aš turėjau omenyje brandžius ir atsakingus žmones.
2009 01 26 1:12 pm
Danute, o aš manau, kad pilnaverčio sekso nebuvimas taip pat kenkia kaip ir kitos didelės psichologinės ir fizinės bėdos. O bandymai tai kompensuoti, pavyzdžiui, sportu tėra beskonis pakaitalas.
2009 01 26 1:56 pm
Agne, jeigu tau beskonis, tai nereiškia, kad visiems.
Man, pagal mano patirtį, beskonis gyvenimas arba ne-gyvenimas - tai buvimas be artimųjų, be pasitikėjimo, be susikalbėjimo ir tarpusavio supratimo, bet artimumas nebūtinai turi reikštis vyro-moters lytiniais santykiais. Žodžiu, intymumas man netapatu seksui, nors seksas galėtų būti intymumo dalis.
Dar žvilgterėjau į Lietuvių kalbos žodyną, kad savo kalbos kurti nepradėčiau, ir iš tiesų “intymus - asmeniškas, draugiškas, artimas, nuoširdus”
2009 01 26 2:06 pm
“Tačiau kaip apsieiti be fizinės meilės pasaulyje, kuriame viešpatauja malonumai? Ar galima atlaikyti šį spaudimą ir išlikti harmoninga asmenybe?”
Man labai patiko šitokia straipsnio pradžia. Taip, iš tiesų, malonumų viešpatijoje sunku atlaikyti jų spaudimą ir nuolatinius įtarinėjimus -
ką ten įtarinėjimus, greičiau “neginčytinas diagnozes”, - kad esi neharmoninga, nenormali, -
tartum kiti būtų harmoningi/normalūs ar bent harmoningesni/normalesni už mane vien todėl, kad užsiiminėja seksu, jį papuošdami pavadinimu “fizinė MEILĖ”.
Kaži, KIEK ten jame MEILĖS esama?
Šiais savo pasvarstymais neneigiu nei sekso malonumo, nei reikšmės žmogaus gyvenimui, tik prieštarauju jo suabsoliutinimui. Iš savo patirties.
2009 01 26 5:15 pm
eina sau tas Nazjo: “seksualumas - tai malonumas, … jis būtinas visiems”.
:D 
ot tai mokslinis apibrėžimas!!
nu nu nu, be sekso sustings kūnas, visas kraujas sustos ir sukrešės, nervai pakriks, visos ligos apsės… o jei dar neišsigandai, ištremsim tave iš Europos sekso rojaus į vienos afrikiečių tautelės rezervatą, pas tuos netikrus vyrus!
2009 01 27 3:36 pm
as,
na seksualumas dabar pas mus ypac Lietuvoje tai pati ryskiausia dorybe, bet atsiminkime , mielieji, gyvuliukai taip pat seksualus, ypac pavasariais.
Gyvenime viskas yra svarbu, bet iskelti seksa virs visko, tai yra nenormalu tai jau tikrai.O Lietuvelej kadangi viskas yra iskreipta, mastymas desimteilis dalykas, bet be seksualumo tai niekas,visiskas degradas, blogiau…
2009 01 27 9:35 pm
O jei tau mylimas zmogus isvykes,ir jus skiria didelis atstumas,ir gali buti kad neturesi galimybes pasimatyti net keleta metu..tai jau apses visos ligos,tiek fizines tike psichologines jei nenueisi kur i kaire?!
2009 01 28 7:22 am
O pati jau tokia tikra, kad tas išvykęs žmogus tau yra lytiškai ištikimas? Vienus apsėda ligos, kitus ne, bet Gamta nėra kvaila ir ji kitaip nubaudžia išsišokėlius. Nereikia mėgautis saviapgaule. O Lietuvių kalbos žodyną reiktų papildyti ir praplėsti sąvokas. Žmonės yra linkę apgaudinėti save ir kitus, ir tuo didžiuotis. Lietuviai lot. sex’ą ir intymumą kažkaip keistai supranta, kai jis ištikro reiškia kai ką daugiau, nei pačią lytinę sueitį ir taip toliau. Pas mus kažkaip viskas aukštyn kojom apversta, suvelta ir primakaliota. Sukeistos vertybės, sąvokos vietomis: balta reiškia juodą ir taip toliau. Visur dvigubi, keturgubi standartai, kaip ir ta dviguba buhalterija, dviguba ekonomika ir finansai, dviguba moralė, dvigubos vertybės, dviguba politika: viena tikra, kita netikra ir kitokia, skirta nulėpausiams, nebrandiems, mažiau sąmoningiems ir primityviems žmonėms. Kažkokia pastovi sumaištis pas mus, neatrodo?
2009 01 28 10:54 am
Juliui
Jei kitas galbūt ištvirkauja, tai tokia spėlionė nėra joks pateisinimas mano elgesiui.
Jei kas ir maišo juoda su balta, tai būtent tamsta, neaiškiai ir abstrakčiai rašydamas.
Jei jau Gamta baudžia, tai pirmiausia už “seksą be pasekmių”. Be atsakomybės. Man tai yra blogybė. Mano vertybės yra aiškios, jokios sumaišties. Bet kai jas pasakau, šiuolaikiniai modernūs neprimityvūs sąmoningi - jie tokiais save laiko - individai ima šaukti: davatka! O paskui postringauja apie vertybių sumaištį ir kad seksas yra kažkas dieviško. Taip, kai kam tai yra galingas stabas.
2009 01 28 12:08 pm
Apie vertybes. Jeigu man mano vertybės aiškios, tai nereiškia, kad visuomet tobulai jų ir laikausi. Turbūt nėra žmogaus, kuris visus išorinius ir vidinius (sąžinės)įstatymus be nusižengimų išpildytų. Ir tai nėra jokie dvigubi standartai ar dviguba moralė. Nukrypstu, dažniausiai susiviliojusi patraukliu trumpalaikiu malonumu, paskui atsitokiu ir pripažįstu, kad nusižengiau. Pripažįstu, kad to nukrypimo nelaikau gėriu. Tokiu gėriu, kuris būtų naudingas visuomenei, ne vien man asmeniškai.
Didžiuma žmonijos nėra super sąmoningi asmenys, juos kaip gelbėjo, taip ir gelbsti tradicinė moralė, religijos reikalavimai. Jie sėkmingai gelbėtų ir tuos, kurie laiko save kažkokiais kokybiškesniais intelektualesniais žmonijos nariais, bet kad šitie nesiduoda! Jie mat gi yra aukščiau visokių prietarų, visokių “religijų” ir todėl mano turį teisę savo seksualinius potraukius ir visokias kitokias asmenines ypatybes padaryti norma. Tada išeina net ne keturguba, o kiekvieno vis asmeninė moralė. Pasekmė: žmogus žmogum pasitikėti nebegali, nes nebežino, kuo anas remiasi, kas jo dievas yra.
Jei sveika dvasia, tai ir kūnas sveikas (iki laiko, nes vis tiek mirtingas) - mano manymu, šitame teiginy daugiau tiesos, nei atvirkštiniame.
2009 01 28 1:54 pm
Na, jeigu su pasėkmėmis, kaip amžiais atgal - tai moterys labai trumpai gyventų, o jei su pasėkmėmis į priekį ir ilgai gyventų, tai tada būtų demografinė pertekliaus katastrofa Žemės planetoje - pasaulinis karas, kuris va dabar ir gręsia. Žmonių kažkur yra per daug, o pas mus per mažai, nors kai kas mano, kad irgi per daug ir bus vėl didelė bedarbystė. Tai va, ten kur žmonių per daug, ir ten, kur jų trūksta, kad galėtų atlaikyti spaudimą iš ten, kur jų perdaug, bet ekonomika buksuoja, žmonija gali sprogti ir įsiplieksti Trečiasis pasaulinis karas kažkur aplink Pakistaną, atrodo, ir viskas bus per tas seksiuko pasėkmes. Argi tai jau taip abstraktu? Beje, manau, kad abstraktu nėra blogai, nes tai liečia gelmę ir tolį. Ir dar, manau, kad viskas, kas žmogiška yra ir dieviška. Žodžiu, kaip kam geriau - dieviška ar natūralu(gamtiška).
2009 01 28 2:09 pm
Juliau, turėtumėte pripažinti, kad seksualinis palaidumas nėra JOKS gėris.
Mokėjimas susivaldyti yra bet kokiu atveju geriau:
- ten, kur nėra apsaugos nuo “pasekmių” (štai kaip dabar vaikai vadinami!), jis nuo tų pasekmių apsaugo;
- ten, kur yra “apsauga” (prezervatyvai, kontracepcija, abortai), jis apsaugo nuo kitų asmenų psichikos luošinimo trumpalaikiais santykiais, kurie veda prie totalaus tarpusavio nepasitikėjimo, fizinės sveikatos luošinimo hormoniniais ir kitokiais preparatais ir apskritai nuo moralinio visuomenės žlugimo žudant kūdikius moterų įsčiose.
Ką propaguoja straipsnis “Gyvenimas be sekso”?
Man atrodo, tikrai ne susilaikymą.
Susilaikymas nuo sekso - tai esąs nenormalumas arba kokios nors traumos pasekmė, o va seksas - tai viskas tvarkoj, jokių traumų. Ir tai pavadinama mokslu.
Kas yra žmogus?
2009 01 28 4:54 pm
Žinot, aš manau, kad sveiki, atsakingi, pusiausvyri, harmoningi, energingi, kūrybingi, švytintys, laimingi žmonės su stabilia psichika ir nervų sistema negali apsieti be sekso. Aš neturėjau omenyje pasileidimo, ištvirkimo ir panašių, dabar ypač madingų, dalykėlių, būdingų mūsų dabartinei visuomenei. Savo pasileidimu, ištvirkavimu, su savo kvailu sekso kultu, su savo pamišimu dėl sekso ir ypač už babkes mes jau lenkiam Vakarų pasaulį, kur tas seksas ir erotika jau seniai buvo, ypač suaktyvėjo po karo ir po 1968, berods, metų. Aš turėjau omenyje normalų, sveiką, įkvėpiantį, papidantį, kūną ir sielą gaivinantį, maloninantį, masažuojantį, penintį intymumą, o ne primityvų, grubų, bedvasį ir bejausmį seksą. Aš čia apie primityvus ar prasčiokus tikrai nieko nesakiau.
2009 01 30 1:46 pm
Juliau,
aš manau, kad “sveiki, atsakingi, pusiausvyri, harmoningi, energingi, kūrybingi, švytintys, laimingi žmonės su stabilia psichika ir nervų sistema” be lytinių santykių apsieiti gali - be abejo, lengviau, jei yra įgimti duomenys ir aiškus susilaikymo tikslas. Nebent Jūs neigiate esant daugybę kūnu ir dvasia sveikų vienuolių (neneigiu, kad dalis jų yra nesveikų).
Pasauliečiui tai tikrai sunku “apsieiti be sekso” - ir turbūt neverta, jei 1/norisi ir 2/įmanomi legalūs (pirmiausia, nežlugdantys sąžinės) santykiai
2009 02 01 1:39 pm
Na, žmogus be daug ko gali apsieiti, bet tai nereiškia, kad tai gerai ir jam tai nekenkia arba nedaro jo nevisaverčiu. Neneigiu, žinoma, kad vienuolių tokių yra, bet tik gal jūs nežinote, kaip jie ir jos tas prigimtines problemas sprendžia? O gal Jūs ką nors žinote apie tokį garsų Renesansui nusipelniusį popiežių Rodrigo Borgia - Alexander VI(1492-1503)? Pasidomėkit, kaip jis sprendė tokias problemas ir kiti?
2009 02 01 7:26 pm
Kam man domėtis, kaip kažkoks vyriškis XV amžiuje sprendė savo problemas. Pati pažįstu daug įvairaus amžiaus moterų vienuolių ir vyrų kunigų ar vienuolių, keletas jų metė tą kelią, kiti ir kitos gyvuoja gerai.
Galiausiai aš pati gyvenu iki šiol be vyro ir turiu savo patirtį apie tokį gyvenimą.
Gamta kiekvienai gyvai būtybei duoda daug visokios potencijos, o jai realizuoti - šiek tiek mažiau galimybių pasirinkti. Ir gyvūnijos pasauly dalis gyvūnų negauna galimybės seksu užsiiminėti. Taip ir su žmonėmis. Na ir kas.
Suserga nenaudojami organai, suserga ir naudojami, tik kitomis ligomis. Statistika sako, vyrai, jei šeimoj, ilgiau gyvena, o moterys ilgiau gyvena tos, kur ne šeimoj.
Tai čia jau ir vertybių klausimas, ką renkuosi. Ko noriu, kas svarbiausia, dėl ko verta kitus dalykus aukoti.
2009 02 02 7:52 am
“Statistika sako, vyrai, jei šeimoj, ilgiau gyvena, o moterys ilgiau gyvena tos, kur ne šeimoj” - tkrai su jumis, Danute, čia sutinku ir neginčyju. Bet vyrai apskritai trumpiau gyvena ir serga kur kas dažniau, ir gydosi mažiau. Dar reikia nepamiršti, kad mūsų statistika meluoja ir ja pasitikėti negalima. Ją valdančioji politinė - ekonominė klasė nuolat spaudžia pagražinti padėtį ir klastoti istoriją, kad ir ligos - padaryti po mirties neprieinama draugams ir giminėms, tarkim. Nesibaigianti, o vis gilėjanti ir įsisiautėjanti vyrų krizė jau tampa baisia problema. Gal iš tikro ateity mūsų neliks?
2009 02 02 8:50 am
Aišku, neliks nei Jūsų, nei kitų vyrų, nei manęs ir kt.moterų, bet mūsų vietą užims kiti ir kitos!
Paskaitykite Evangelijas.

O jeigu mūsų neliks, ko jaudintis dėl to kas bus, kai mūsų nebus? Taip sakyčiau, jei būčiau netikinti.
Esu tikinti. Tai sakau: liksim, liksim! Tik nebeliks jokių lyties problemų, nei vesim, nei tekėsim - būsim anapus kaip angelai
Taigi ir šituo atveju, kaip matote, nėra ko jaudintis
2009 02 02 9:41 am
Ech, žmogau, Evangelijas, kaip ir mūsų žiniasklaidos informaciją reikia mokėti skaityti, o tai ne taip paprasta. Kad išmoktum, reikia įdėti daug pastangų, išminties, laiko ir proto prakaito, o tai kitaip gali užsihipnotizuoti - tapti “visažiniu” zombiuku.
2009 02 19 7:52 pm
Turiu pripazinti straipsnis mane tikrai sudomino. As is viso niekada neuzsiminejau seksu, nors pagal musu visuomenes standurtus jau seniai tureciau buti “kalta”. Nepatyriau savo gyvenime ir prievartos. Galbut nera norima, to ko niekada nedarei… Nezinau… Vyru demesio man visada uzteko, uztenka ir dabar. Bet nei vienam is ju nepajutau potraukio… O pasitaike visokiu ir tokiu, kurie “ant ranku nesiojo”, kiti norejo vienos nakties nuotykio, bet… As nesijauciu “nesveika”, nors dauguma zmoniu taip ir apibudintu… Ka gi tikiuosi jiems nuo to lengviau pasidaro…
2009 02 20 12:12 am
Tikrai labai geras straipsnis. Man kaip tik to ir trūksta - natūralaus susitaikymo su savimi ir leidimo sau dalintis meile su kitu artimu žmogumi.
Net nežinojau, kad šalia to stovi motina, kuri stengiasi neprarasti savo vaikų dėmesio jai, net jei tie vaikai jau ir suaugę. Paprastai tokie vyrai neturi žmonos ar ilgalaikės meilužės tol, kol “netyčia” negimsta vaikai, kurie tikriausiai pirma pasąmonėje atsiranda tik todėl, kad vėl būtų skirti tos motinos-močiutės dėmesiui patenkinti. Todėl taip ir gaunasi, kad vaikai atsiranda pernelyg greitai, vos tik pradėjus bendrauti, ir neįvyksta POROS, dviejų žmonių - vyro ir žmonos - santykių, tarpusavio ryšio branda. Visas dėmesys būna nukreipiamas į vaikus, jų auginimą, o kai vaikai užauga ir išeina, likę dviese jie nebeturi apie ką kalbėtis. Tokios realybės suvokimas tikriausiai irgi blokuoja norą turėti artimų santykių…
(čia kiek su ekskursu nuo temos, bet tiesiog pasidalinau mintimis, kokios kilo perkaičius straipsnį ir kaip jis man ką sudėliojo į vietas)
2009 02 21 1:52 pm
Man pvz visai patiko Vikos komentaras (dviem pranešimais aukščiau šito) - aiškiai matyti, kad žmogui to dalyko netrūksta ir ji sau laimingai gyvena. O tie, kurie bando savo laimę ar nelaimę grįsti statistika, kitų žmonių ar gyvuliukų istorijomis, evangelijomis ir pan. tai manau visiškas absurdas.
Gerbiu tave, Vika, spėju, kad vadovaujiesi savo gyvenimu ir leidi kitiems irgi gyventi taip, kaip jiems patinka
2009 02 22 1:19 am
Dekoju Andriau… Tavo issakytos mintys yra taip pat labai idomios.
Ir man tikrai nemaiso zmones propaguojantys kitoki gyvenimo buda, bet tik tol kol jie nepradeda primesti jo man…:D
2009 03 03 1:29 pm
tikrai nervai nepaslija ir ligos neapseda, kaip kazkas minejo. gal tai priklauso nuo individualiu savybiu ir organizmo strukturos? pvz. jauciuosi puikiai jau eile metu be sexo.nera ir nereikia! jei tai statoma tixlu- tada vien apie tai tegalvojama, o tada tikrai nervai paslyti gali…nuo nekokybisku santykiu su kuo papuola labiau ligos apipuls ir nervai tikrai paslys…ir dar sazine uzgraus…
2009 03 04 5:57 pm
Sveiki, labai įdomiai visi diskutuojat. Mano patirtis tokia , kad kai neturi ilgą laiką tai paskui ir nereikia, bet staigiai nutraukus sunku. Literatūroje teko skaityti, jei žmonės sapnuoja erotinius sapnus vadinasi tai jau lytinis badas. Jei jį perkenti tai ir nereikia. Bet jei atsiranda kas padeda ne pergyventi, o seksuotis tai tada labai gerai. mano ginekologė sako, visi organai reikalingi ir reikia jais naudotis. Aš išdėsčiau mintį, kad metus laiko gyvenu be vyro ir negalėčiau atsipalaiduoti, o ji patarė po taurę šampano ir bus gerai. o paskui jau kai norėsit bus dar geriau.Taigi palikim šventus raštus tiems kas turi laiko, sutinku juos reikia skaityti, bet labai atidžiai. O vien sportu sekso preikio tikrai neužmuši. Nors dabar manau, jei šeimoje blogas seksas, tai jau geriau tada jokio. Dabar galiu palyginti turiu patirties. Tai va kas galite, tai nelaukite, gyvenimas mažytis nėra ko varžytis. Kai vaikščiosim su lazdele tada jau ir nereiks to sekso.
2009 03 15 9:30 pm
Keista,kad moterys,kurios neturi partnerio tai tiesiog ignoruoja seksa,bet jus man atleiskit,as tuo nuosirdziai netikiu,kad jus netrokstat jo.Tai jau priestarauja gamtai.Manau,kad jus neturedamos vyro,meiluzio,sugyventinio ir t.t. masturbuojaties,tik zinoma to normalus zmogus tikrai nepripazins.Bet ir neneigikte,kad jums nereikia sekso ir kad abstinencija nesukelia is tikruju rimtu ligu.
2009 03 20 11:09 am
Žinokit, kad sparčiai daugėja aseksualų ir kiberseksualų. Tai jau tampa sunkia problema, mano specialistai, nes aseksualai ir interneto kiberseksualai nebesidomi moterimis ir palieka jas ramybėje. Lytinė abstinencija, celibatas tampa jų pasirinkimu ir moters neigimu. Visuomenė seksualiai persisotino arba gyvą seksą pakeitė internetinis seksas, teikiąs daugiau emocijų be pasekmių, papildomų rūpesčių ir priklausomybių nuo moters. Aseksualai yra sveiki, neturi jokių biopsichologinių anomalijų. Internetinė ledi pakeitė gyvą moterį, masturbuodamiesi su ja patyria didesnį pasitenkinimą nei su konkrečia gyva moterimi. Va ir ateis ramybė į moterų gyvenimą - niekas nebepriekabiaus ir jokių problemų su vyrais nebeturėsite - įsivyraus taika ir ramybė. Tai juodas humoras, dvelkiąs realybe.
2009 04 16 7:58 pm
Ieva, neturint partnerio poreikis mazeja po triju menesiu jau visai normalu,bet tie trys pragaras, gal panasu kaip mest rukyt, kartais labai norisi dar, bet….
2009 04 16 8:36 pm
nu
2009 05 10 6:17 pm
IEVAI
ZINAI, NET IR NETROXTU. KAIP TU SAKAI- SEXO, PATIES, KAIPO TOKIO- NE.santykiu is meiles/su meile ir tt- TAIP. o kol to nera- su bet kuom/bet kur /bet kada- netinka.
yra daugybe veiklos rusiu, kurios uzima laika ir emocijas, ir tokiu krastutiniu priemoniu kaip sexas- nereikia/ tikrai
2009 06 24 4:42 pm
Na visu pirma gyventi be sekso privercia ivairios aplinkybes,jei neturiu vaikino ,tai nenoriu tikrai myletis su kitais vyrais,vient del sekso.Man tai nepriimtina ir net nera noro,nes seksas is meiles yra kitoks.Tai vat del to tikrai galiu gyvent be sekso ir kelis men ir metus.
2009 07 22 12:23 pm
viusi draugai seniausiai ta daro, o as vienas tarp ju,kaip baltra varna ,dar nekaltas, o tuoj 21. Norisis,norisis ,norisis,bet tenka tiktai rankom pasidarbuot. Ir kuo as uz kitus prastesnis?
2009 08 21 7:14 pm
Aišku, kad gyvenimas be sekso yra tik pusė gyvenimo… Bet ką daryti, jei “dėl aplinkybių ar asmenybės savybių ilgai nepavyksta rasti nuolatinio partnerio, o laikini jų netenkina”?
2009 12 06 6:39 pm
Daiva rašai teisingai…Gyvenimas be sekso-tik pusė gyvenimo ir nesinori su bet kuo tai daryti.Visų pirma žmogus turi patikti ir su metais atsiranda vertinimo kriterijai.Daugeliui vyrų nepatinka apkūnios moterys,bet ką tuomet daryti jei tokia esi?Ant kaklo dėtis kilpą?Pasijunti tarsi nurašyta ir niekam nereikalinga…Daugelį domina tik grazios,patrauklios ir plonos,o jei esi tik simpatiška,kas tuomet?
2010 03 28 3:18 pm
Kiek zmoniu tiek ir nuomoniu… kuo daugia gi lendi tuo daugiau medziu todel gal geriau nelyskite kur tamsu. Reikia paprasciau i viska ziureti, nera sekso, na tai bus kazkada, neturi reiksmes koks ar kokia esi, visi yra vienodai trokstami ir mylimi tik reikia sulaukti tam tikros akimirkos. O tuo tarpu daryti tai ka jus megstate ir mokate geriausiai daryti. Pati didziausia problema zmogus neskire “juodo” nuo “balta” pradeda metytis ir pasipila klaidos. Bet tai ir kartais buna gerai per jas jam tik tada ir daeina kame reikalas buvo. Idomus tverinis - zmogus. Mylekite save ir busite myimi!!! sekmes
2011 02 11 3:03 am
Normaliausias komentas tai cia buvo Dd parasytas.
Pagarba jai uz tai.
O EDITA tai niekus kalba - pacios seksualiausios moterys yra apkunios. Sveikas apkunumas reiskia moteriskuma ir fertiluma. O zavejimasis skeletais yra popsovos siuolaikines mados pasekme.
2011 09 03 2:09 pm
as esu sveikas vyras 32m. libido mano pora kartu i menesi, noreciau susirasti nuosirdzia ir rimta drauge su panasiu seksualiniu aktyvumu, rasyti: altas@draugas.lt